۱۳۹۰ دی ۲۶, دوشنبه

نقد رهبری /ایمیل ارسالی



من یک فرزند نسل سومی انقلاب اسلامی هستم که در خانواده ای مذهبی و متعهد به آرمان های انقلاب زاده شدم تحصیلات ام در رشته نرم افزار رایانه ای است و مثل هر ایرانی دیگری هم به مسائل سیاسی ، حساسیت هایی دارم کل این متن و مطلب را هم از نگاه یک نسل سومی مینویسم که زمانی چشم به جهان گشود که همه کار ها را قبل از او انجام داده بودند!! و زمان برداشت محصول ، خود را مواجه با یک میوه خوش رنگ در ظاهر و پر از آفت و کمبود در باطن امر یافتم .


شاید این طرز نگاه به کام برخی از افراد خوش نیاید که باید عرض کنم  ،این برداشت شخصی من است و هیچ وحی منزلی را در آن نیافته و نمی بینم .ولی این نگاه ، قضاوتی است که امروز از عملکرد شما به این صورت مطرح میشود و شاید آیندگان برخودشان در هنگام مرور این بخش از تاریخ سرزمینمان،بسیار تند تر و ناخوشایند تر باشد .


انقلابی که سی و سه سال است از بوقوع آمدنش سپری شده است ، امروز پر تنش ترین و در عین حال منفعل ترین زمان خود را سپری میکند در خارج از کشور از پسر شاه سابق تا نماینده دو دوره قبل مجلس شورای اسلامی در قسمت اپوزیسیون خارجی قرار دارند و در داخل از جاسوس آمریکایی ایرانی تبار ! ، وزیر و وکیل و سردار و ... در گوشه زندانهای سیاسی محبوس انقلابی هستند که روزی برای بوجود آوردنش در خیابانها شهرهایشان بر علیه حاکم ظالم و دیکتاتور زمانشان قیام میکردند .


و البته در بیرون از  زندان ها هم از مقاله نویس سابق کیهان ، سردار بلند مرتبه سپاه و یار صدیق ورژن گذشته رهبری (هاشمی رفسنجانی) تا منی که دهانم در عرصۀ سیاست هنوز بوی شیر میدهد منتقد عملکرد فعلی جناح حاکم و شخص شخیص رهبری هستیم .


آیا واقعا تنها دغدغۀ امروز نظام چگونه بهتر برگزار کردن مراسم امسال دهۀ فجر است ؟؟ واقعا کاش این تنها چالشی بود که حکومت با آن مواجه بود ودیگر هیچ ، ولی هیچگاه از درخت کاشکی ،برگی جوانه نزده است .!امروز من نسل سومی نگاهم به این اوضاع شلم شوربا که هیچ کس را ترمزی درعملکر اشتباهش نیست چی میتواند باشد ؟؟


از رهبری شروع کنیم (و100 درصد خب پایان هم با ایشان خواهد بود!!) که طبق نظر اجماع موافقین و مخالفینشان همه کارها دست ایشان است .حضرت اش که این روزها دهه هفتم حیاتشان را سپری میکنند ،فی الواقع چقدر دربوجود آمدن این شرایط مقصر اند .خب مخالفانشان که از 10 تا 100 درصد به ایشان ارزش منفی میدهند و موافقانشان هم از 100 تا بی نهایت مقام و مرتبه شان را بالا برده اند .ولی من هیچ کاره ، بی بصیرت چه ؟


نگاه منصفانه ای می توانم به ایشان داشته باشم ؟ پیش میروم و قضاوت اش را به شما می سپارم.


آقای خامنه ای به نظر شخصی ام تماما مقصر این شرایط نیست . شاید بنظرم ایشان میتوانند با درصد بالایی مقصر معرفی شوند ، ولی نقش افرادی که ایشان را بت ساختن هم کمتر از خوده ایشان نیست .



افرادی که برای پیش برد اهدافشان از ایشان شخصیتی کاریزما درست کردن ،شاید امروز کمتر دور و برشان دیده شوند و یا اصلا نظر و حرفشان بحساب حضرتش بیاید، ولی بدون شک مقصران اصلی ، کج روی های ایشان ،براستی همان شیوخ و غیر شیوخ کنار کشیده ، بی کرک و پر امروزهستند .


آقای خامنه ای بعنوان شخصی که چنین اختیارات مادی و معنوی در قانون اساسی دارد ، مختار است که از آن اختیارات هرگونه که صلاح میداند استفاده کند و اصلا ربطی ندارد که کسی ایرادات قانونی را به ایشان وارد آورد .مقام ایشان ماورای همه قوانین در این نظام تبعین شده ،و پُر واضح است که در چنین مکانیزمی ،شخص اول ممکلت بدون هیچ اغراق و یا تعارفی ایشان هستند .


خب البته برخی رهبری ایشان را با آقای خمینی مقایسه کرده و در مقام قیاسشان ،تذکراتی به شخص ایشان ابلاغ می کنند که بنظر کار ساز نیامده است. آقای خمینی با تمامی انتقادهایی که دشمنان و دوستان ایشان به عملکردشان داشتند ،بقول فرمایش مرحوم بازرگان تنها کسی بودند که ردای ولایت مطلقه فقیه بر تنشان بد قواره نمی آمد و برازنده شان می نمود .


خب ایشان هم معصوم نبودند و اشتباهاتی داشتند که اینجای جای بحث اش نیست ولی بدون شک تقصیرات افراد بزرگ دیرتر اشته باشد بخشیده و اصلاح میشود .شایدهم هیچوقت نه بخشیده شود و نه راه منطقی برای اصلاحش وجود داشته باشد.فارغ از همه این توصیفات ، آقای خامنه ای نقطۀ سیبل جملگی موافقان ومخالفان در اداره و یا وخامت اوضاع فعلی حکومت و کشور می باشند .


ایشان بقول عامایانه و کوچه بازاری اگر امروز از خر خیلی از مواضع خود واطرافیانشان پایین نیایند ، بدون تعارف و مداحی فردای روشنی را نخواهند دید .عزیزان دلخور نشوند . حقیقت مانند ته خیار غیر گلخانه ای !!! تلخ است .


ما چه خوشمان بیاید و چه بدمان ، موافق حکومت باشیم و یا مخالفش ،باید این حقیقت را که کلید همه مشکلات در ید پر قدرت مقام رهبری (طبق قانون اساسی گفتما ، نگید یارو آره ...) است را قبول کنیم . البته اگر به راهی کم هزینه برای حل مشکلاتمان باور داریم . در غیر این صورت و هر راهی رابدور از منطق بخواهیم دوباره بیازمائیم ، به همان مدار صفر درجه سابق خودپرتاب خواهیم شد و خب شما بزرگان بهتر میدانید که آزموده را آزمودن خطاست.


ولی همه این هندوانه هایی که در زیر ید پر قدرت ایشان نهاده اند را بکناری بگذاریم ، ایشان به همین میزان هم مسئول آینده تمامی ما ملت خواهند بود.


اگر خطاهای خود را ادامه دهد و حتی سردارانی که روزی قبولشان داشت و به آنها افتخار میکردند و طرفداران هم سن و سال من نسل سومی شان بر در منزل آن سردار شعار "سردار بی بصیرت ، بصیرت ،بصیرت " سر میدهند را هم به عنوان منتقد به اندرونی خود راه ندهد ، آینده سیاهی را برای خود و حکومت و این سرزمین بوجود خواهد آورد که بعید میدانم ، دیگر بتوان ایرانی با این اوضاع و مرز جغرافیایی را در تاریخ آینده جهان فرض کرد.


من و شما (دور از جان عزیزتان مرده ) جنتی زنده !!


البته اتفاقات خوب و سازنده ای هم در این 33 سال افتاده که بنظرم این حکومت زیاد آنرا نباید بخود بگیرد (خب هر کی دیگه هم بود الان تو دهات ها موبایل  و  تلفن و این حرفا بود ) ولی این حکومت باید برای حفظ زیر ساخت های این چنینی که از پول ملت و سرمایه مادی و معنوی آن هزینه شده است ،با تمام درایت و توان محافظت کند  و با حرف ها و نطق های جنگ افروزانه،به خاطر دلخوشی چند درصد افراد تند رو و کم عقل ، آینده این سرزمین را به تارج نسپارد.


امیدوارم که کلامم اپسیلون تاثیر مثبتی در ذهن و اندیشه شان داشته باشد.وگرنه من یک انسان معمولی و نا چیزی هستم که همینطوری هم دارم از روزگارم میخورم و نیاز به کتک و این حرف ها نداشته و ندارم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر